Powered By Blogger

сряда, 27 април 2011 г.

Cedomir Krstic



Основател на живописта в град Пирот и първият професионален художник, Чедомир Кръстич има доста отличително място сред художниците в Пирот.
             Забележителни характеристики на тази позиция се подчертава неговата богата творческа биография (издава се от 1951 г.), както и факта, че е художник с отличително художествено изразяване, нещо което се наблюдава рядко през последните години в сръбската живопис. Неговият артистичен ангажимент десетилетия бе белязан от много видни самостоятелни изложби (Белград, Ниш, Нови Сад, Берлин), както и груповите презентации (Белград, Любляна, София).
             Като потвърждение на своя високия естетически кръг на своето изкуство са получените отличия и награди, включително и едина специална награда на Международното триенале на реалистичното изкуство в София (1982 г.).
            Той е личност в сръбското изкуство, художникът, който не само е посветил живота си на живописта, но тя е поставена по уникалния начин от него на снимката.
В потокът на следвоенна Сърбия изкуството Кръстич бе отличен за изключителни и изразена индивидуалност, както и с истински артистичен почерк, в който се подчертава неговата самобитност в момента на създаването.
            За творческата си чувствителност от абстрактни и постмодернистичните си тенденции, той се свързва с основните традиционната концепция за изкуство, въплътени в класическите фигуративни теми и реалистични за обработка на изображения.
Като студент, от самото начало избира интимни картини на базата на най-добрите практики Бонаровско - Вияровски текстове и в тази ориентация остава верен за всички времена в дългата си творческа кариера.
          Поетичният модел в изкуство му е признат от лиричните тълкувания на интериори, пейзажи, портрети и натюрморти, които разкриват уникалната красота на интимна среда на художника, както и предлагането на рафинирано удоволствие в ежедневието тайни. Изразена е лирична чувствителност за трансформиране на реалността от нивата, по-поетичната реалност състояща се от малка визия за света около нас. Тези интимни сцени в същото време отразяват опитни и просънувани следи на едно сантиментално желание да спре времето, за момента, в който е отразено изображението и да се запази за бъдещето.           В комфортен интериор Кръстич е отразил мрака на живота, изпълнен с тиха и спокойна атмосфера, сън и хедонистична летаргия, и конкретни лирични настроения, като прониква в нея само изкуството на природата.
         Неповторимата му поетичната логика се основава на платната му като на най-различни цветни тъкани, структурно рафинирани, приглушени цветове и приятно топло - студено отношения. В това фино и колоритно тъкачество се отразяват общата привързаност на художника към хармония в боядисаните килими, но тя разкрива лирична чувствителност към автентични хармонични скъпоценни пастелни тонове.
         Редовен ритъм на повърхности, хармонични палитри от тонове спокойни и фини структури облекчени цветни молитви са насоки в основата на този процес на изграждане на образа на цвета, така че бихме могли да кажем, че цветът носи пълна философия в живопистта на Кръстич.          Като потвърждение на професионално разработените и осъществени визуално творби е фактът, че картините му са в колекциите на Националния музей и Музея за съвременно изкуство в Белград. Намек за това са картините, запазени и в наследството на Чедомир Кръстич, ценни са свидетелските показания на един от най-характерните герои на Белградското училище.
Превод от материал от Internet
Основател на живописта в град Пирот и първият професионален художник, Чедомир Кръстич има доста отличително място сред художниците в Пирот.
             Забележителни характеристики на тази позиция се подчертава неговата богата творческа биография (издава се от 1951 г.), както и факта, че е художник с отличително художествено изразяване, нещо което се наблюдава рядко през последните години в сръбската живопис. Неговият артистичен ангажимент десетилетия бе белязан от много видни самостоятелни изложби (Белград, Ниш, Нови Сад, Берлин), както и груповите презентации (Белград, Любляна, София).
             Като потвърждение на своя високия естетически кръг на своето изкуство са получените отличия и награди, включително и едина специална награда на Международното триенале на реалистичното изкуство в София (1982 г.).
            Той е личност в сръбското изкуство, художникът, който не само е посветил живота си на живописта, но тя е поставена по уникалния начин от него на снимката.
В потокът на следвоенна Сърбия изкуството Кръстич бе отличен за изключителни и изразена индивидуалност, както и с истински артистичен почерк, в който се подчертава неговата самобитност в момента на създаването.
            За творческата си чувствителност от абстрактни и постмодернистичните си тенденции, той се свързва с основните традиционната концепция за изкуство, въплътени в класическите фигуративни теми и реалистични за обработка на изображения.
Като студент, от самото начало избира интимни картини на базата на най-добрите практики Бонаровско - Вияровски текстове и в тази ориентация остава верен за всички времена в дългата си творческа кариера.
          Поетичният модел в изкуство му е признат от лиричните тълкувания на интериори, пейзажи, портрети и натюрморти, които разкриват уникалната красота на интимна среда на художника, както и предлагането на рафинирано удоволствие в ежедневието тайни. Изразена е лирична чувствителност за трансформиране на реалността от нивата, по-поетичната реалност състояща се от малка визия за света около нас. Тези интимни сцени в същото време отразяват опитни и просънувани следи на едно сантиментално желание да спре времето, за момента, в който е отразено изображението и да се запази за бъдещето.           В комфортен интериор Кръстич е отразил мрака на живота, изпълнен с тиха и спокойна атмосфера, сън и хедонистична летаргия, и конкретни лирични настроения, като прониква в нея само изкуството на природата.
         Неповторимата му поетичната логика се основава на платната му като на най-различни цветни тъкани, структурно рафинирани, приглушени цветове и приятно топло - студено отношения. В това фино и колоритно тъкачество се отразяват общата привързаност на художника към хармония в боядисаните килими, но тя разкрива лирична чувствителност към автентични хармонични скъпоценни пастелни тонове.
         Редовен ритъм на повърхности, хармонични палитри от тонове спокойни и фини структури облекчени цветни молитви са насоки в основата на този процес на изграждане на образа на цвета, така че бихме могли да кажем, че цветът носи пълна философия в живопистта на Кръстич.          Като потвърждение на професионално разработените и осъществени визуално творби е фактът, че картините му са в колекциите на Националния музей и Музея за съвременно изкуство в Белград. Намек за това са картините, запазени и в наследството на Чедомир Кръстич, ценни са свидетелските показания на един от най-характерните герои на Белградското училище.
                                                                                                          Материалът е превод от Internet

Няма коментари:

Публикуване на коментар